SOAREnDAR !

Bun venit in blogul meu.....Va multumesc tuturor celor care veniti in vizita, chiar daca veniti in tacere si plecati la fel, si sper ca macar ceva din "casa" mea sa va aduca lumina in privire si sa va faca sa reveniti. Va doresc tuturor doar BINE SI FRUMOS in viata ..Tot binele Universului sa fie cu voi si cu cei dragi voua! Ascultati cele mai frumoase poezii recitate de sora mea Felicia Feldiorean :

Felicia Feldiorean - Recital de poezie from MicaelNicolas on Vimeo.

Fa-ti timp sa gasesti frumosul in tot ce te inconjoara..
...
Ieri mi-a fost dor de tine, astazi imi este dor de tine. Nu te ingrijora pentru maine, o sa-mi fie iarasi dor de tine !

Zâmbeşte pentru că zâmbetul tău poate provoca zeci ,sute ,chiar mii de zâmbete în jurul tău !

Pentru Tine, fiinţă cu suflet de dor , am darul Frumosului ! Nu ştiu să fiu nici clipă, nici veşnicie , nici apă, nici uscat , nici Cer, nici Pământ , nici multe altele , dar am învăţat de la voi să fiu OM ! Să iubesc şi să mă dăruiesc iubire ! Întindeţi mâinile pentru a primi Dragostea mea! M-am regasit in poezia ta Mariana Stratulat Rogoz

Cauta-ma acolo in inima ta si de ma vei gasi, atunci vei gasi si drumul catre mine si vei reusi sa intelegi cat valoreaza prietenia ta, pentru sufletul meu

Nu conteaza ce gandesc altii despre tine...conteaza ceea ce sti tu ca esti !Daca m-ai întreba vreodată ce-mi doresc din toată inima, ţi-aş răspunde - fără să stau mult pe gânduri - că-mi doresc sănătate pentru cei pe care-i iubesc!


Eu sunt romanca, deoarece asa imi spune inima, eu simt cine sunt, iar patria ma cheama spunandu-mi numele cand sunt departe de ea.Trebuie cu toti sa ne mandrim ca suntem romani, deoarece nicaieri în alta parte nu ne vom simti asa ca acasa !

Cea mai frumoasa mamica sa-ti de -a Dumnezeu multa sanatate si sa ne mai astepti sa venim acasa! Cele mai frumoase mâini sunt mâinile mamei. Mâinile cu care şi-a mângâiat cu mândrie şi iubire burtica, atunci când erai încă în pântecele ei. Mâinile cu care te-a ţinut în braţe, cu care te-a mângâiat, te-a spălat, te-a îngrijit şi ţi-a pregătit hrana. Mâinile de care te-ai sprijinit când ai făcut primii paşi din viaţa ta. Mâinile cu care şi-a şters lacrimile atunci când a fost îngrijorată, când i-a fost teamă, când s-a bucurat de succesele tale, când ţi-a simţit lipsa,... când ai rănit-o cu vreo privire rece sau cu vreo vorbă nemeritată... Mâinile cu care ţi-a alinat durerile, temerile şi cu care ţi-a dat curaj şi forţă să mergi mai departe. Mâinile cu care ţi-a dăruit tot ceea ce a avut mai bun. Mâinile cu care a muncit neobosită pentru tine, cărând greutăţi, îndurând asprimea gerului, răni şi dureri. Mâinile cu care ţi-a deschis uşa de mii de ori. Mâinile pe care şi le împreunează într-o rugăciune trimisă cerului pentru tine... poezie de Irina Binder..... Dor de mica mea draga ....

Cand sunt plecata am un dor nebun de casa. Memoria pastreaza intotdeauna doar cele mai frumoase momente si ai impresia ca acolo unde nu esti tu, acolo e …acasa!


Acasa - radacina sfanta de Mariana Rogoz Stratulat mp3-ady

Asculta mai multe audio traditionala
Caldura si mult zambet in suflet...

Nu ar trebui sa ne cautam trecutul in viitor......clipa nu seamana cu cea din trecut si nici cu ce vom trai. Nu spune ca fericirea a murit doar pentru ca tu o visasei altfel.....doresteti mai mult.....fii tu insuti , viseaza mai mult.....crede in visele din realitate....zambeste mai mult

sâmbătă, 10 septembrie 2016

„Cântând, mă simt împlinită, ca şi cum aş rosti o rugăciune!”

Interviu cu interpreta de muzică populară, Elena Istrate
elena istrateElena Istrate are 16 ani și locuiește în județul Brașov. Tânăra este prezentă constant pe scenele covăsnene, transmițând, prin glasul său, frumusețea cântecelor populare românești.
A copilărit în satul Arini (sat ce aparține comunei brașovene Măieruș), iar familia i-a insuflat atât ei, cât și surorii, Maria, dragostea, prețuirea pentru zestrea lăsată de străbuni –  obiceiurile, tradițiile, cântecul, jocul și portul popular românesc.
Am început să cânt muzică populară încă din copilărie îndrumată de bunica mea şi tatăl meu – care era cantor la biserica ortodoxă din sat (…). Cântând, mă simt împlinită, ca şi cum aş rosti o rugăciune” – a declarat Elena, în cadrul interviului pe care ni l-a acordat și pe care vi-l prezentăm astăzi.
-Elena, spune-ne te rog când ai început să cânți muzică populară și de unde vine dragostea ta pentru folclor?
-Am început să cânt muzică populară încă din copilărie îndrumată de bunica mea şi tatăl meu care era cantor la biserica ortodoxă din sat.
Folclorul este TOTUL, este viaţa mea, este sufletul meu, este bucuria de a fi român şi în el îmi găsesc alinarea; cântând, mă simt împlinită, ca şi cum aş rosti o rugăciune… prin cântecul popular mă înalţ şi sunt mai aproape de Divinitate, cântând pot să-mi exprim bucuria, dar şi tristeţea şi astfel simt că trăiesc.
157111-Ce a urmat după ce ți-ai descoperit această pasiune? Cine sunt dascălii, artiștii care te-au îndrumat, de-a lungul timpului, în acest domeniu și cu cine studiezi în prezent?
După ce am constatat că toată lumea din jurul meu apreciază felul în care cânt, am început să caut să îmi perfecționez tehnica vocală şi să-mi selectez mai bine piesele din repertoriu. Mi-a fost alături, de-a lungul timpului, domnul Raul Dimitriu, un rapsod popular din zona Braşovului, care mi-a compus primele melodii autentice, din folclorul vechi transilvănean și nu numai, şi împreună cu care voi realiza primul meu album.
-Când și unde ai avut primul spectacol? Ce amintiri te leagă de acel moment?
-În primul meu spectacol am cântat alături de maestrul Petrişor Varga, în Bran, în anul 2007. Îmi amintesc şi acum căldura aplauzelor şi simt și acum emoţiile puternice pe care le am de fiecare dată atunci când sunt în faţa publicului.
Două surori, aceeași pasiune
elena si familia-Spune-ne câteva cuvinte și despre sora ta, Maria, care are aceeași pasiune ca și tine: muzica populară. Ea de când cântă?
-Maria, care a venit ca o binecuvântare în viaţa mea, a început să cânte pentru prima oară în biserică, împreună cu tata, iar mai apoi însoţindu-mă la orele de canto, am descoperit că are o voce frumoasă şi caldă. În prezent studiază pianul la Şcoala Populară de Artă din Braşov (anul II), dar cântă la fel de bine şi muzică uşoară.
-Cântați și împreună, pe scenă?
-De anul trecut la îndemnul mamei şi cu ajutorul domnului profesor am început să studiem şi să cântăm unele melodii pe două voci şi de atunci suntem împreună în majoritatea spectacolelor.
-Ce piese cuprinde repertoriul tău?
-Dacă vorbim despre repertoriul meu, el se poate împărţi în două categorii: astfel melodiile culese de prin satele din zona Braşovului sau compuse pentru mine; şi melodiile preluate din repertoriul altor interpreţi de folclor consacraţi.
-Cum îți alegi piesele din repertoriu?
-Melodiile pe care le cânt le aleg asemeni unor haine pe care urmează să le port, ele trebuie să se potrivească perfect cu tematica evenimentelor la care sunt invitată să particip şi să le pot trăi şi interpreta cu maximum de profesionalism.
„Am reprezentat România alături de sora mea la festivalul <<Atlimanska Ogarlita>> din Bulgaria”
Care consideri că sunt cele mai importante apariții pe scenă ale tale?
-Fiecare apariţie este deosebit de importantă, şi datorită emoţiilor, trăiesc la maxim fiecare clipă petrecută pe scenă. Dacă vă referiţi la concursurile mari la care am participat, aş putea să menţionez că am reprezentat România alături de sora mea la festivalul „Atlimanska Ogarlita” din Bulgaria, unde am fost laureate. De asemenea, am luat locul I la festivalul „Evadarea în Artă „de la Făgăraş, iar în prezent mă pregătesc pentru a participa la festivalul „Pe deal la Teleormănel”, din Teleorman.
-Ești prezentă, alături de sora ta, la majoritatea manifestărilor românești din județul Covasna.  Ce simți când revii pe scenă, în fața covăsnenilor?
-Am locuit în județul Covasna. Copilăria mi-am petrecut-o în satul Arini situat la limita dintre judeţele Braşov şi Covasna, dar până în clasa a VI-a am studiat la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe, iar în prezent locuiesc în Braşov, astfel că sunt în largul meu oriunde se simte şi se trăieşte româneşte, dar mai ales în faţa publicului covăsnean.
„Fiecare costum popular pe care-l îmbrac are energia şi povestea sa”
-Aș dori să ne vorbești și despre costumele pe care le porți pe scenă. Care este povestea lor?
Fiecare costum pe care-l îmbrac are energia şi povestea proprie. În alegerea costumelor vreau să-i mulţumesc, pe această cale, mamei mele, care a căutat prin toate satele, pe la vârstnicii şi creatorii populari, cele mai frumoase şi autentice piese, demne de adus în faţa publicului. Cel mai drag îmi este portul popular ardelenesc din Sibiu, pe care îl îmbrac cu mare bucurie de fiecare dată.
-Când îți rămâne timp liber, cum îl petreci?
-Deşi sunt în încă în vacanţă, programul meu este foarte încărcat şi încerc să tratez cu multă seriozitate temele pe care le am de făcut, orele de canto, meditaţiile, şi de asemenea, încerc să citesc cât mai mult. În puţinul timp liber rămas îmi place să desenez.
Planuri, gânduri…
-Ce planuri de viitor ai? Ce dorești să faci după finalizarea studiilor liceale?
-După absolvirea liceului intenţionez să îmi continui studiile în domeniul medical, să continui să cânt şi să îmi întemeiez o familie.
-În final, dacă ai un mesaj, pentru covăsneni, te rog să îl transmiți.
-Doresc să le mulţumesc covăsnenilor pentru primirea călduroasă pe care ne-o oferă de fiecare dată când urcăm pe scenă şi să le transmit că sunt alături de ei cu sufletul, inima şi cântecele mele!
Ana Alina Costache
Sursa:
 http://www.mesageruldecovasna.ro/stirea-zilei/cantand-ma-simt-implinita-ca-si-cum-as-rosti-o-rugaciune/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
NU TE INDRAGOSTI DE DRAGOSTE !
Indragosteste- te de cineva care sa te iubeasca, care sa te astepte, care sa te inteleaga chiar si la nebunie, de cineva care sa te ajute, sa te ghideze, sa fie speranta ta, sa fie totul ptr tine. Indragosteste -te de cineva care sa nu te tradeze, care sa-ti fie fidel, care sa viseze impreuna cu tine, la felul tau de a fii, la spiritul tau. Indragosteste-te de cineva care sa te astepte pana la final, care sa fie exact asa cum nu te-ai asteptat, cum nu ai sperat. Indragosteste-te de cineva care sa sufere alaturi de tine, care sa rada alaturi de tine, care sa te imbratiseze cand ai nevoie. Indragosteste-te de cineva care sa se intoarca la tine dupa o cearta. Indragosteste-te de cineva care te iubeste._ "nu te indragosti de dragoste"._ e atat de usor de spus...
De ce trebuie sa astepti sfarsitul cuiva sa- i spui ca ai tinut la el ?
-->
              Myspace Glitter Text