Sărbătoarea Cupei Mondiale din Africa de Sud a început, joi seara, cu un concert la Soweto şi un festival al fanilor la Cape Town, într-o euforie de unitate naţională, afectată însă de o busculada soldată cu trei răniţi, informează AFP.
"Aceasta este adevărata lovitură de începere. Fotbalul uneşte oamenii", a declarat preşedintele FIFA, Sepp Blatter, înainte de concertul de pe stadionul Orlando, în faţa a 35.000 de spectatori.
"Africa de Sud este o scenă! Africa de Sud este cea mai tare! Africa de Sud este cool!", a spus şi şeful statului sud-african, Jacob Zuma, care purta un fular în culorile drapelului naţional.
Vedeta columbiană Shakira şi trupa Black Eyed Peas au deschis concertul, difuzat în lumea întreagă. Pe scenă au mai urcat Alicia Keys, Juanes, John Legend, Angelique Kidjo, Amadou şi Mariam, Franz Beckenbauer sau Desmond Tutu, câştigător al Premiului Nobel pentru pace. "Vrem să spunem întregii lumi că această omidă urâtă, atât de urâtă, aşa cum eram noi, a devenit acest fluture drăguţ, atât de drăguţ", a declarat Tutu, referindu-se la abolirea apartheidului în urmă cu 16 ani.
La Cape Town, la inaugurarea unei zone pentru fani, trei persoane au fost rănite. Zona fanilor este situată în celebra piaţă din Cape Town, unde Nelson Mandela a pronunţat primul discurs de om liber în 1990.
Shakira - Hips Don't Lie Live @ Kick-Off Concert of FIFA World Cup
Bătălia brandurilor: Adidas îmbracă mai multe echipe decât Nike sau Puma
de Mihai Morcovescu
11/06/2010 (Actualizat 01:30)
Microbiştii din lumea întreagă aşteaptă cu sufletul la gură debutul Cupei Mondiale de fotbal care ne va oferi, sperăm noi, dueluri acerbe între fotbaliştii celor 32 de echipe calificate. La fel de nerăbdătoare sunt şi două dintre cele mai cunoscute branduri sportive, adidas şi Nike, a căror rivalitate în cel mai iubit sport de pe mapamond datează de foarte mulţi ani.
Marca celor trei linii și "virgula" îşi vor disputa din nou supremaţia în fotbal pentru prima dată pe continentul african. De această bătălie vor încerca să profite cei de la Puma, vecinii din Herzogenaurach ai celor de la adidas, care furnizează echipamentul de joc pentru şapte naţionale, majoritatea africane, însă cea mai importantă fiind Italia.
Partener oficial al Campionatului Mondial, Adidas este incontestabil marca numărul 1 în fotbal la nivel mondial, poziție pe care speră să o menţină şi după turneul final din Africa de Sud, unde va îmbrăca 12 echipe de top precum Spania, Germania, Franța, Argentina, dar și reprezentativa țării gazdă, ca să enumerăm doar câteva dintre acestea. De partea cealaltă, Nike va revendica pe "continentul negru" statutul de lider mondial furnizând echipamentele a 10 selecționate, între care Brazilia, Olanda, Portugalia și Serbia.
Ambiţia oficialilor adidas este să depășească toate recordurile de vânzări în fotbal cu ocazia Cupei Mondiale din Africa de Sud, mizând foarte mult pe câștigurile pe care i le va aduce competiția africană. Compania germană preconizează că în 2010 va avea un profit net de 400-450 milioane de euro, după ce anul trecut i-au intrat în cont 245 milioane de euro, de la 644 milioane euro în 2008.
În total, adidas visează să depăşească bariera de 1,3 de miliarde de euro din vânzări pe 2010. Pentru asta, compania germană speră să comercializeze cât mai multe tricouri ale celor 12 echipe cu care are contract, mai ales că acestea dispun de o tehnologie specială denumită TechFit, care au două benzi speciale cu care pot stoca o parte din energia consumată de fotbaliști.
Ghetele Adidas sunt și ele speciale... Gheata oficială a Mondialului din acest an se numește Predator X şi este o gheată uşoară cu Powerspine, adică o dungă transversală pe talpă care are rolul de a stabiliza piciorul jucătorilor și de a reduce riscul accidentărilor. Alți fotbaliști de top vor încălța ghete personalizate nou-nouţe, aşa cum este cazul argentinianului Leo Messi, care va folosi noul model "F50 adizero".
În afară de tricouri şi de ghete, adidas a creat şi mingea oficială Jabulani cu care se va juca în Africa de Sud. De altfel, concernul german a produs mingiile turneului final al CM la ultimele 10 ediţii, începând cu Mexic 1970
În replică, atuurile celor de la Nike sunt naționalele puternice, cu pretenții la titlul mondial precum Brazilia, dar și staruri de talia lui Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Cesc Fabregas, Andres Iniesta, Didier Drogba, Franck Ribery sau Fabio Cannavaro, fotbaliști cu care firma americană are contracte individuale de publicitate. În plus, Nike spun că tricourile de joc ale echipelor pe care le sponsorizează nu doar arată foarte bine şi sporesc performanţele jucătorilor, ci sunt
realizate din materiale reciclabile având astfel un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
Microbiştii din lumea întreagă aşteaptă cu sufletul la gură debutul Cupei Mondiale de fotbal care ne va oferi, sperăm noi, dueluri acerbe între fotbaliştii celor 32 de echipe calificate. La fel de nerăbdătoare sunt şi două dintre cele mai cunoscute branduri sportive, adidas şi Nike, a căror rivalitate în cel mai iubit sport de pe mapamond datează de foarte mulţi ani.
Marca celor trei linii și "virgula" îşi vor disputa din nou supremaţia în fotbal pentru prima dată pe continentul african. De această bătălie vor încerca să profite cei de la Puma, vecinii din Herzogenaurach ai celor de la adidas, care furnizează echipamentul de joc pentru şapte naţionale, majoritatea africane, însă cea mai importantă fiind Italia.
Partener oficial al Campionatului Mondial, Adidas este incontestabil marca numărul 1 în fotbal la nivel mondial, poziție pe care speră să o menţină şi după turneul final din Africa de Sud, unde va îmbrăca 12 echipe de top precum Spania, Germania, Franța, Argentina, dar și reprezentativa țării gazdă, ca să enumerăm doar câteva dintre acestea. De partea cealaltă, Nike va revendica pe "continentul negru" statutul de lider mondial furnizând echipamentele a 10 selecționate, între care Brazilia, Olanda, Portugalia și Serbia.
Ambiţia oficialilor adidas este să depășească toate recordurile de vânzări în fotbal cu ocazia Cupei Mondiale din Africa de Sud, mizând foarte mult pe câștigurile pe care i le va aduce competiția africană. Compania germană preconizează că în 2010 va avea un profit net de 400-450 milioane de euro, după ce anul trecut i-au intrat în cont 245 milioane de euro, de la 644 milioane euro în 2008.
În total, adidas visează să depăşească bariera de 1,3 de miliarde de euro din vânzări pe 2010. Pentru asta, compania germană speră să comercializeze cât mai multe tricouri ale celor 12 echipe cu care are contract, mai ales că acestea dispun de o tehnologie specială denumită TechFit, care au două benzi speciale cu care pot stoca o parte din energia consumată de fotbaliști.
Ghetele Adidas sunt și ele speciale... Gheata oficială a Mondialului din acest an se numește Predator X şi este o gheată uşoară cu Powerspine, adică o dungă transversală pe talpă care are rolul de a stabiliza piciorul jucătorilor și de a reduce riscul accidentărilor. Alți fotbaliști de top vor încălța ghete personalizate nou-nouţe, aşa cum este cazul argentinianului Leo Messi, care va folosi noul model "F50 adizero".
În afară de tricouri şi de ghete, adidas a creat şi mingea oficială Jabulani cu care se va juca în Africa de Sud. De altfel, concernul german a produs mingiile turneului final al CM la ultimele 10 ediţii, începând cu Mexic 1970
În replică, atuurile celor de la Nike sunt naționalele puternice, cu pretenții la titlul mondial precum Brazilia, dar și staruri de talia lui Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Cesc Fabregas, Andres Iniesta, Didier Drogba, Franck Ribery sau Fabio Cannavaro, fotbaliști cu care firma americană are contracte individuale de publicitate. În plus, Nike spun că tricourile de joc ale echipelor pe care le sponsorizează nu doar arată foarte bine şi sporesc performanţele jucătorilor, ci sunt
realizate din materiale reciclabile având astfel un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
Microbiştii din lumea întreagă aşteaptă cu sufletul la gură debutul Cupei Mondiale de fotbal care ne va oferi, sperăm noi, dueluri acerbe între fotbaliştii celor 32 de echipe calificate. La fel de nerăbdătoare sunt şi două dintre cele mai cunoscute branduri sportive, adidas şi Nike, a căror rivalitate în cel mai iubit sport de pe mapamond datează de foarte mulţi ani.
Marca celor trei linii și "virgula" îşi vor disputa din nou supremaţia în fotbal pentru prima dată pe continentul african. De această bătălie vor încerca să profite cei de la Puma, vecinii din Herzogenaurach ai celor de la adidas, care furnizează echipamentul de joc pentru şapte naţionale, majoritatea africane, însă cea mai importantă fiind Italia.
Partener oficial al Campionatului Mondial, Adidas este incontestabil marca numărul 1 în fotbal la nivel mondial, poziție pe care speră să o menţină şi după turneul final din Africa de Sud, unde va îmbrăca 12 echipe de top precum Spania, Germania, Franța, Argentina, dar și reprezentativa țării gazdă, ca să enumerăm doar câteva dintre acestea. De partea cealaltă, Nike va revendica pe "continentul negru" statutul de lider mondial furnizând echipamentele a 10 selecționate, între care Brazilia, Olanda, Portugalia și Serbia.
Ambiţia oficialilor adidas este să depășească toate recordurile de vânzări în fotbal cu ocazia Cupei Mondiale din Africa de Sud, mizând foarte mult pe câștigurile pe care i le va aduce competiția africană. Compania germană preconizează că în 2010 va avea un profit net de 400-450 milioane de euro, după ce anul trecut i-au intrat în cont 245 milioane de euro, de la 644 milioane euro în 2008.
În total, adidas visează să depăşească bariera de 1,3 de miliarde de euro din vânzări pe 2010. Pentru asta, compania germană speră să comercializeze cât mai multe tricouri ale celor 12 echipe cu care are contract, mai ales că acestea dispun de o tehnologie specială denumită TechFit, care au două benzi speciale cu care pot stoca o parte din energia consumată de fotbaliști.
Ghetele Adidas sunt și ele speciale... Gheata oficială a Mondialului din acest an se numește Predator X şi este o gheată uşoară cu Powerspine, adică o dungă transversală pe talpă care are rolul de a stabiliza piciorul jucătorilor și de a reduce riscul accidentărilor. Alți fotbaliști de top vor încălța ghete personalizate nou-nouţe, aşa cum este cazul argentinianului Leo Messi, care va folosi noul model "F50 adizero".
În afară de tricouri şi de ghete, adidas a creat şi mingea oficială Jabulani cu care se va juca în Africa de Sud. De altfel, concernul german a produs mingiile turneului final al CM la ultimele 10 ediţii, începând cu Mexic 1970
În replică, atuurile celor de la Nike sunt naționalele puternice, cu pretenții la titlul mondial precum Brazilia, dar și staruri de talia lui Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Cesc Fabregas, Andres Iniesta, Didier Drogba, Franck Ribery sau Fabio Cannavaro, fotbaliști cu care firma americană are contracte individuale de publicitate. În plus, Nike spun că tricourile de joc ale echipelor pe care le sponsorizează nu doar arată foarte bine şi sporesc performanţele jucătorilor, ci sunt
realizate din materiale reciclabile având astfel un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
Porţile stadionului Soccer City au fost deschise
Porţile stadionului Soccer City, care va găzdui, astăzi, ceremonia de deschidere şi meciul Africa de Sud - Mexic, primul de la Cupa Mondială, au fost deschise la ora locală 10:00 (11:00 la Bucureşti), în prezenţa unui important dispozitiv de securitate, informează AFP. Primele grupuri de suporteri, care agitau drapele sud-africane şi suflau în vuvuzele, s-au format în incinta stadionului, după ce au prezentat biletele la control.
Importante forţe de securitate au fost desfăşurate în jurul Soccer City. Potrivit şefului poliţiei, Bheki Cele, 34.000 de poliţişti sunt prezenţi în jurul stadionului, care a fost survolat de un elicopter în cursul dimineţii. De asemenea, circa 10.000 de militari patrulează în oraş.
Ceremonia de deschidere a Cupei Mondiale va începe la ora României 15:00, în timp ce primul meci al turneului final, Africa de Sud - Mexic, este programat la ora 17:00.
Nelson Mandela a renunţat la participarea la ceremonia de deschidere a CM
11/06/2010 (Actualizat 12:04)
Primul preşedinte de culoare al Africii de Sud, Nelson Mandela, a renunţat la participarea la ceremonia de deschidere a Cupei Mondiale după moartea strănepoatei sale Zenani, într-un accident rutier, a anunţat Fundaţia Mandela, citată de AFP.
"Nelson Mandela a aflat în această dimineaţă de moartea tragică în accident a strănepoatei sale, Zenani Mandela, în vârstă de 13 ani. În aceste circumstanţe, ar fi nepotrivit să asiste la ceremonia de deschidere a Cupei Mondiale", se arată într-un comunicat al fundaţiei.
Mandela prevăzuse să fie prezent pe arena Soccer City aproximativ 15 minute la ceremonia de deschidere. Nelson Mandela, care împlineşte 92 de ani la 18 iulie, a avut ultima apariţie publică la 11 februarie, în timpul vizitei la Parlamentul sud-african, care a marcat 20 de ani de la eliberarea sa.
Zenani, vârstă de 13 ani, a decedat într-un accident rutier, în noaptea de joi spre vineri, după ce a asistat la concertul din deschiderea turneului final al Cupei Mondiale de fotbal. Accidentul nu s-a soldat cu alte victime. Zenani Mandela împlinise 13 ani la 9 iunie şi se număra printre cei nouă strănepoţi ai fostului preşedinte sud-african.
Şoferul considerat responsabil pentru accidentul rutier a fost arestat şi va fi inculpat pentru omucidere.
Spectacol in culorile si sunetele Africii de Sud
11/06/2010 (Actualizat 15:51)
Ceremonia de deschidere a celei de-a XIX-a ediţii a Cupei Mondiale la fotbal a început, vineri, la ora locală 14:00 (15:00 la Bucureşti), pe stadionul Soccer City din Johannesburg.
Numită "Bine aţi venit acasă în Africa", ceremonia a avut o durată de 40 de minute, timp în care în scenă au apărut peste 1.500 de artişti, capul de afiş ţinându-l starul RNB-ului american, R. Kelly.
Starul R&B R Kelly a cântat cu coriştii, în timp ce figuranţii au purtat drapelele celor 32 de naţiuni calificate. Apoi, au fost rostite numele celor 32 de ţări, în ordine alfabetică, terminând cu un sonor "South Africa" rostit din piepturile a peste 90.000 de persoane.
Cupa Mondială 2010 s-a deschis într-o manieră spectaculoasă cu un balet aerian la care au participat trei avioane de vânătoare supersonice, urmate de cinci avioane de acrobaţie vopsite în culorile drapelului sud-african (verde-roşu-galben-bleu-negru-alb).
În timp ce vuvuzelele au răsunat în continuu, oameni îmbrăcaţi în costume colorate sau ţinute tradiţionale au dansat şi au cântat în stilul african, în timp ce stadionul se umplea pentru lovitura de începere a meciului de debut Africa de Sud-Mexic.
Primul preşedinte de culoare al Africii de Sud, Nelson Mandela, a fost absent vineri, aflându-se în doliu după decesul strănepoatei sale într-un accident de maşină, la vârsta de 13 ani.
Fostul lider sud-african a transmis, însă, un mesaj, prin intermediul unei înregistrări video, proiectată în mijlocul cântecului pe care îl adoră, îndemnând fanii din toată lumea să depăşească orice adversitate: "Generozitatea spiritului uman poate depăşi toate adversităţile. Prin compasiune şi grijă vom crea speranţa".
La spectacol au asistat secretarul general al ONU, Ban Ki-moon, vicepreşedintele american Joe Biden, alături de preşedintele sud-african Jacob Zuma şi numeroşi şefi de stat africani. Ceremonia de deschidere va fi urmată, de la ora României 17:00, de meciul inaugural dintre Africa de Sud şi Mexic.
CM 2010: GRUPA A
Africa de Sud-Mexic 1-1: Remiză echitabilă
de Ionut Paduraru
11/06/2010 (Actualizat 19:00)
Africa de Sud şi Mexic au terminat la egalitate în deschiderea CM 2010, după o partidă echilibrată, dar cu numeroase faze de poartă.
Mexicanii au dominat categoric prima repriză, însă gazdele turneului final au revenit treptat şi au deschis scorul în minutul 55, prin Tshabalala, care a finalizat o superbă acţiune de contraatac cu un şut superb din colţul careului, în diagonală, la vinclu. De altfel, Tshabalala a fost desemnat şi "omul meciului" pe site-ul FIFA.
Mexicanii au egalat prin fundaşul Barcelonei, Rafa Marquez, care a reluat din apropiere o centrare a lui Guardado. Africanii puteau da lovitura decisivă în ultimul minut de joc, însă şutul lui Mphela a lovit rădăcina barei.
În concluzie, o partidă de deschidere mult peste aşteptări din punct de vedere al spectacolului fotbalistic, terminată cu un rezultat echitabil.
CM 2010: GRUPA A
Uruguay - Franţa 0-0: Cocoşi infertili
11/06/2010 (Actualizat 23:26)
După remiza dintre Africa de Sud şi Mexic, din meciul de deschidere, nici a doua întâlnire a Grupei A nu a avut o învingătoare. Franţa nu a reuşit să se impună în faţa Uruguayului, într-o partidă care a semănat foarte mult cu cea a "cocoşilor" împotriva României lui Victor Piţurcă de la EURO 2008.
Mai exact, realizând că nu au nici o şansă dacă ies la joc, sud-americanii au preferat să se apere atent şi să-i lase în faţa doar pe Forlan şi Suarez, în speranţa unui contraatac ucigător. Iar dacă cel din urmă a fost şters, Forlan a ameninţat de câteva ori periculos poarta lui Lloris, într-o mare de dominare franceză sterilă.
Elevii lui Raymond Domenech nu au reuşit să spargă gheaţa nici pe final, când au evoluat în superioritate numerică, după eliminarea rezervei Lodeiro. Rezultat final 0-0 şi cele patru echipe din Grupa A sunt la egalitate de puncte după prima etapă.
Beckham susţine candidatura Angliei pentru CM 2018
SURSA:
http://www.jurnalul.ro/



.jpg)




















Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu