SOAREnDAR !

Bun venit in blogul meu.....Va multumesc tuturor celor care veniti in vizita, chiar daca veniti in tacere si plecati la fel, si sper ca macar ceva din "casa" mea sa va aduca lumina in privire si sa va faca sa reveniti. Va doresc tuturor doar BINE SI FRUMOS in viata ..Tot binele Universului sa fie cu voi si cu cei dragi voua! Ascultati cele mai frumoase poezii recitate de sora mea Felicia Feldiorean :

Felicia Feldiorean - Recital de poezie from MicaelNicolas on Vimeo.

Fa-ti timp sa gasesti frumosul in tot ce te inconjoara..
...
Ieri mi-a fost dor de tine, astazi imi este dor de tine. Nu te ingrijora pentru maine, o sa-mi fie iarasi dor de tine !

Zâmbeşte pentru că zâmbetul tău poate provoca zeci ,sute ,chiar mii de zâmbete în jurul tău !

Pentru Tine, fiinţă cu suflet de dor , am darul Frumosului ! Nu ştiu să fiu nici clipă, nici veşnicie , nici apă, nici uscat , nici Cer, nici Pământ , nici multe altele , dar am învăţat de la voi să fiu OM ! Să iubesc şi să mă dăruiesc iubire ! Întindeţi mâinile pentru a primi Dragostea mea! M-am regasit in poezia ta Mariana Stratulat Rogoz

Cauta-ma acolo in inima ta si de ma vei gasi, atunci vei gasi si drumul catre mine si vei reusi sa intelegi cat valoreaza prietenia ta, pentru sufletul meu

Nu conteaza ce gandesc altii despre tine...conteaza ceea ce sti tu ca esti !Daca m-ai întreba vreodată ce-mi doresc din toată inima, ţi-aş răspunde - fără să stau mult pe gânduri - că-mi doresc sănătate pentru cei pe care-i iubesc!


Eu sunt romanca, deoarece asa imi spune inima, eu simt cine sunt, iar patria ma cheama spunandu-mi numele cand sunt departe de ea.Trebuie cu toti sa ne mandrim ca suntem romani, deoarece nicaieri în alta parte nu ne vom simti asa ca acasa !

Cea mai frumoasa mamica sa-ti de -a Dumnezeu multa sanatate si sa ne mai astepti sa venim acasa! Cele mai frumoase mâini sunt mâinile mamei. Mâinile cu care şi-a mângâiat cu mândrie şi iubire burtica, atunci când erai încă în pântecele ei. Mâinile cu care te-a ţinut în braţe, cu care te-a mângâiat, te-a spălat, te-a îngrijit şi ţi-a pregătit hrana. Mâinile de care te-ai sprijinit când ai făcut primii paşi din viaţa ta. Mâinile cu care şi-a şters lacrimile atunci când a fost îngrijorată, când i-a fost teamă, când s-a bucurat de succesele tale, când ţi-a simţit lipsa,... când ai rănit-o cu vreo privire rece sau cu vreo vorbă nemeritată... Mâinile cu care ţi-a alinat durerile, temerile şi cu care ţi-a dat curaj şi forţă să mergi mai departe. Mâinile cu care ţi-a dăruit tot ceea ce a avut mai bun. Mâinile cu care a muncit neobosită pentru tine, cărând greutăţi, îndurând asprimea gerului, răni şi dureri. Mâinile cu care ţi-a deschis uşa de mii de ori. Mâinile pe care şi le împreunează într-o rugăciune trimisă cerului pentru tine... poezie de Irina Binder..... Dor de mica mea draga ....

Cand sunt plecata am un dor nebun de casa. Memoria pastreaza intotdeauna doar cele mai frumoase momente si ai impresia ca acolo unde nu esti tu, acolo e …acasa!


Acasa - radacina sfanta de Mariana Rogoz Stratulat mp3-ady

Asculta mai multe audio traditionala
Caldura si mult zambet in suflet...

Nu ar trebui sa ne cautam trecutul in viitor......clipa nu seamana cu cea din trecut si nici cu ce vom trai. Nu spune ca fericirea a murit doar pentru ca tu o visasei altfel.....doresteti mai mult.....fii tu insuti , viseaza mai mult.....crede in visele din realitate....zambeste mai mult

miercuri, 20 iulie 2011

Poezia care pune degetul pe rană -Clara MARGINEANU





Poezia care pune degetul pe rană

Autor: Clara MARGINEANU 18 iulie 2011


Adrian Păunescu are ceva din aura lui Rasputin. Poetul fascina şi inspira tea­mă, era deopotrivă aclamat şi con­tes­tat. Personalitate pregnantă până la stridenţă, voce puternică şi inconfundabilă, devorant, pătimaş, Adrian Păunescu a făcut din poezie un exer­ci­ţiu de exorcism. Şi-a recunoscut slă­bi­ciunile: "Mă iscălesc pe gura ta cu bi­ciul/ Iubirea este singurul meu vi­ciu". Arzând, sufletul său explora Si­be­rii, într-o nesfârşită beţie a sim­ţu­ri­lor: "N-am ştiut niciodată să beau, dar am ajuns să cred că o viaţă de iu­bi­re nu poate fi altceva decât noaptea marii beţii". Cu o energie debordantă şi cu înflăcărare contagioasă, Adrian Păunescu, perfect conştient de forţa sa empatică, domina masele. Stadioane vii scandau versuri şi cântau plân­gând; poeziile sale au fost cunoscute de milioane de oameni, unele au căpătat notorietatea şi rezistenţa fol­clorului. "Rugă pentru părinţi", "Re­petabila povară", "Totuşi, iu­bi­rea"... "Orice s-ar spune, Adrian Pău­nes­cu a fost condamnat să fie goarnă so­cială. Prometeu cu ficat uman şi, totodată, vultur care-l devoră (...). Escaladând serpentinele unui destin poetic singular, eul liric al lui Adrian Păunescu ajunge la o cotă de unde nu mai poate coborî, fără să-şi frângă gâtul. Un personaj complex, drama­tic, care dă greutate generaţiei sale. Alergând după popularitate, a şi întrecut-o." (Marin Sorescu, "Uşor cu pianul pe scări", Ed. "Cartea Ro­mâ­nească", 1985)

Poetul care s-a declarat a fi un ma­re patriot, care s-a bucurat de re­cu­noaştere, prestigiu şi libertăţi în re­gimul comunist l-a speriat la un moment dat pe Nicolae Ceauşescu. Popularitatea imensă de care s-a bu­curat Adrian Păunescu a fost conside­rată un pericol, cultul personalităţii din vremea aceea nu tolera voga imensă a poetului, astfel că în 1985 cenaclul condus de Adrian Păunescu a fost interzis. În acele circumstanţe, a pierdut şi postul de redactor-şef al revistei Flacăra. Atunci s-a re­cunoscut, probabil, liber să sufere. S-au dus campanii grele împotriva celui care scrisese cândva: "Orişice mi-aţi face, bine-mi va cădea", dar, prin am­biţie şi forţă, şi-a recâştigat întrucâtva statutul de leader de opi­nie. A de­venit senator în Parlamentul Ro­mâ­niei, a editat reviste, a scris şi şi-a publicat volumele de versuri. Revenind la charismaticul Rasputin, devenit erou popular de legendă, se ştie că a fost un oficial al curţii imperiale ţariste, era supravegheat în­dea­proa­pe, dar nu era acceptat de socie­tatea aristocrati­că din Sankt Petersburg. În perioada primului război mondial, Rasputin a devenit ţinta acuzaţiilor de influen­ţă nepatriotică la curte. I s-a tot pro­mis că va fi elimi­nat. I-au administrat cianură, gloanţe şi lovituri, iar el în­că respira...

Adrian Păunescu a oficiat tă­mă­duirea ­prin cuvânt. Rugăciunile sale rosteau disperarea lucidităţii cu care şi-a înţeles destinul: "Cu mâinile la ochi-care sunt zece/ şi care văd şi nu mai pot să plângă,/ al lumii încă şi fiinţă încă/ poetul pe pământ, în fugă trece...". Poezia lui Adrian Păunescu seduce pentru că pune degetul pe rană. Spaţiile dintre cuvinte par a fi timp dăruit pentru suspin. Pare că îşi transferă durerile, melancoliile, re­vol­tele direct în sufletul cititorului, pentru a-i fi pentru moment ceva mai uşor, lui, poetului, şi a-l face pe celălalt să simtă, să simtă cu adevărat incandescenţa şi fiorul.

"Va trebui să mă credeţi pe cuvânt că Păunescu este unul din puţinii poeţi mari în stare să-şi vândă caii, diligenţa, drumul, şeriful şi bandiţii pe un singur vers bun (...). Când e poet şi scrie, parcă auzi cum cade roua. Fiindcă adevărul cel mare, rostit cu gura plină, e că Păunescu poate fi un poet de neînlăturat, avid de glorie, întunecat, plin de himere, iar în cântecele cele mari, plin de îngăduinţă." (Fănuş Neagu, "Cartea cu prieteni", Ed. "Sport-Turism", 1979)

Adrian Păunescu atinge cu versurile sale puncte nevralgice, înţeapă cu săgeţi înmuiate în metaforă direct în călcâiul lui Ahile. Are poeme a căror tensiune urcă cititorul pe acele piscuri emoţionale în care nu mai are nici o şansă. Se împiedică de o la­cri­mă şi cade răpus în braţele iubirii răz­bu­nate prin cuvânt. "Eu sunt autorul/ tragediei pe care o joacă atâţia./ Adolescenţi şi adolescente/ Se vor regăsi teatral/ În poemele mele de dragoste/ Pe care le restitui lumii/ Ca pe o boală de care voiesc să mă lepăd/ şi nu pot." ("Iubiţi-vă pe tunuri", 1981) Sau: "Voi veţi trăi în mine/ Zidiţi în versul meu/ Puţini de bunăvoie, iar ceilalţi de nevoie/ Vă voi salva de moarte, mă veţi urî mereu,/ Cum şobolanii poate că îl urau pe Noe." ("Poemul ci­ta­ţie pentru erorile lumii")

Adrian Păunescu a scris sute de mii de versuri. Cărţile sale volumi­noa­se, cu coperte alb-negru, încorporează o operă uriaşă. Se ştie că avea o incredibilă uşurinţă de a scrie despre orice, oricând. Marin Sorescu a scris că Păunescu ar putea versifica, dacă ar avea câteva zile de conce­diu, întreg Dicţionarul explicativ al limbii române şi precizează: "Are în cap mii de rime, care cer versuri înapoia lor, precum laţul spân­zu­ră­torilor de gâturi. Un prestidigitator în stare să îţi scoată porumbelul şi din piatră seacă, fâlfâind". (Marin Sorescu, "Uşor cu pianul pe scări") Păunescu, cel care a scris poeme lungi, am­ple, rimate, lăsând impresia uneori că nu a spus tot ce ar fi putut spune într-un poem desfăşurat pe câteva pa­gini, ne dinamitează obişnuinţele, li­vrându-ne şi poeme scurte, for­mu­lări precise, în vers liber. Acestea sunt reunite în volumul de faţă, cu titlul "Poezii cu un singur punct". Sunt de fapt splendide şi uneori paradoxale "observaţii de viaţă", cum se preci­zează în subtitlul cărţii.

"Cel mai mare respect/ ţi-l acordă ţăranul/ Când îşi pune pantofii/ Care-l strâng." ("Re­s­pect") Sau: "Rare momentele în care România/ Să fi putut transforma harta ei geografică/ În harta ei isto­rică" (Rar), sau: "Suntem, vai/ o ţară mică,/ Pe care n-o nimereşte/ Nici glonţul" (Punct). Despre virgulă, ne spune că este un punct care plânge. Adrian Păunescu este atent la tot şi toate, observă, înregistrează, foto­gra­fiază detalii, caută sensuri şi înţe­le­suri. Captează şi retransmite sen­za­ţii auditive şi vizuale, extrage esen­ţia­lul din aspecte aparent derizorii, trans­feră în vers faptul divers. "Ţân­ţarii au început să se hrănească,/ încet-încet,/ cu insecticidele/ pe care le aruncăm asupra lor." (Ecuaţie) Cri­ticul şi istoricul li­terar Alex. Şte­fă­nescu scrie în "Istoria..." sa că opera lui Adrian Păunescu ar câştiga foarte mult prin antolo­gare. În paginile consistente dedicate poetului, consideră că seria de "Opere complete" ale lui Adrian Păunescu s-ar putea numi chiar "Enciclopedia României", explicând: "Reacţionează prompt la tot ce află din ziare şi reviste, de la radio şi televiziune, de la cunoscuţii care îl vizitează sau îi telefonează, din investigaţiile pe care le face pe cont propriu, călătorind neobosit. În mod special îl interesează România".

La 20 iulie, Adrian Păunescu ar fi împlinit 68 de ani. Domnia sa, poe­tul care a scris: "Iarba va fi/ cea mai populară ediţie/ a mormântului meu". Nu i s-a dat otravă, nici nu a fost îm­puşcat cu gloanţe, precum Rasputin. A avut însă vânătăi pe tot sufletul şi a fost ciuruit de trăiri paroxistice. În­să, aşa cum îl ştim, ne putem gândi că res­piră pe undeva. Fie şi doar în căr­ţile pe care le deschidem.
Sursa:

http://www.jurnalul.ro/cultura/carte/poezia-care-pune-degetul-pe-rana-584914.html



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
NU TE INDRAGOSTI DE DRAGOSTE !
Indragosteste- te de cineva care sa te iubeasca, care sa te astepte, care sa te inteleaga chiar si la nebunie, de cineva care sa te ajute, sa te ghideze, sa fie speranta ta, sa fie totul ptr tine. Indragosteste -te de cineva care sa nu te tradeze, care sa-ti fie fidel, care sa viseze impreuna cu tine, la felul tau de a fii, la spiritul tau. Indragosteste-te de cineva care sa te astepte pana la final, care sa fie exact asa cum nu te-ai asteptat, cum nu ai sperat. Indragosteste-te de cineva care sa sufere alaturi de tine, care sa rada alaturi de tine, care sa te imbratiseze cand ai nevoie. Indragosteste-te de cineva care sa se intoarca la tine dupa o cearta. Indragosteste-te de cineva care te iubeste._ "nu te indragosti de dragoste"._ e atat de usor de spus...
De ce trebuie sa astepti sfarsitul cuiva sa- i spui ca ai tinut la el ?
-->
              Myspace Glitter Text