SOAREnDAR !

Bun venit in blogul meu.....Va multumesc tuturor celor care veniti in vizita, chiar daca veniti in tacere si plecati la fel, si sper ca macar ceva din "casa" mea sa va aduca lumina in privire si sa va faca sa reveniti. Va doresc tuturor doar BINE SI FRUMOS in viata ..Tot binele Universului sa fie cu voi si cu cei dragi voua! Ascultati cele mai frumoase poezii recitate de sora mea Felicia Feldiorean :

Felicia Feldiorean - Recital de poezie from MicaelNicolas on Vimeo.

Fa-ti timp sa gasesti frumosul in tot ce te inconjoara..
...
Ieri mi-a fost dor de tine, astazi imi este dor de tine. Nu te ingrijora pentru maine, o sa-mi fie iarasi dor de tine !

Zâmbeşte pentru că zâmbetul tău poate provoca zeci ,sute ,chiar mii de zâmbete în jurul tău !

Pentru Tine, fiinţă cu suflet de dor , am darul Frumosului ! Nu ştiu să fiu nici clipă, nici veşnicie , nici apă, nici uscat , nici Cer, nici Pământ , nici multe altele , dar am învăţat de la voi să fiu OM ! Să iubesc şi să mă dăruiesc iubire ! Întindeţi mâinile pentru a primi Dragostea mea! M-am regasit in poezia ta Mariana Stratulat Rogoz

Cauta-ma acolo in inima ta si de ma vei gasi, atunci vei gasi si drumul catre mine si vei reusi sa intelegi cat valoreaza prietenia ta, pentru sufletul meu

Nu conteaza ce gandesc altii despre tine...conteaza ceea ce sti tu ca esti !Daca m-ai întreba vreodată ce-mi doresc din toată inima, ţi-aş răspunde - fără să stau mult pe gânduri - că-mi doresc sănătate pentru cei pe care-i iubesc!


Eu sunt romanca, deoarece asa imi spune inima, eu simt cine sunt, iar patria ma cheama spunandu-mi numele cand sunt departe de ea.Trebuie cu toti sa ne mandrim ca suntem romani, deoarece nicaieri în alta parte nu ne vom simti asa ca acasa !

Cea mai frumoasa mamica sa-ti de -a Dumnezeu multa sanatate si sa ne mai astepti sa venim acasa! Cele mai frumoase mâini sunt mâinile mamei. Mâinile cu care şi-a mângâiat cu mândrie şi iubire burtica, atunci când erai încă în pântecele ei. Mâinile cu care te-a ţinut în braţe, cu care te-a mângâiat, te-a spălat, te-a îngrijit şi ţi-a pregătit hrana. Mâinile de care te-ai sprijinit când ai făcut primii paşi din viaţa ta. Mâinile cu care şi-a şters lacrimile atunci când a fost îngrijorată, când i-a fost teamă, când s-a bucurat de succesele tale, când ţi-a simţit lipsa,... când ai rănit-o cu vreo privire rece sau cu vreo vorbă nemeritată... Mâinile cu care ţi-a alinat durerile, temerile şi cu care ţi-a dat curaj şi forţă să mergi mai departe. Mâinile cu care ţi-a dăruit tot ceea ce a avut mai bun. Mâinile cu care a muncit neobosită pentru tine, cărând greutăţi, îndurând asprimea gerului, răni şi dureri. Mâinile cu care ţi-a deschis uşa de mii de ori. Mâinile pe care şi le împreunează într-o rugăciune trimisă cerului pentru tine... poezie de Irina Binder..... Dor de mica mea draga ....

Cand sunt plecata am un dor nebun de casa. Memoria pastreaza intotdeauna doar cele mai frumoase momente si ai impresia ca acolo unde nu esti tu, acolo e …acasa!


Acasa - radacina sfanta de Mariana Rogoz Stratulat mp3-ady

Asculta mai multe audio traditionala
Caldura si mult zambet in suflet...

Nu ar trebui sa ne cautam trecutul in viitor......clipa nu seamana cu cea din trecut si nici cu ce vom trai. Nu spune ca fericirea a murit doar pentru ca tu o visasei altfel.....doresteti mai mult.....fii tu insuti , viseaza mai mult.....crede in visele din realitate....zambeste mai mult

marți, 30 martie 2021

 “COPILUL GĂSIT ÎN PĂDURE”


Fapta petrecuta 

pe a vitii redută 

unde o mama indurerata

fiul la "judecata

si-l  " poarta"

 într-un proces

nu de interes

  doar fiindca n-a avut de ales.

 scena , unul dintre tribunalele Capitalei.

Personaje:

 soţia, soţul acesteia

şi mama ce a devenit povara grea.

Spectatori:

 publicul , judecători 

şi câţiva avocaţi.

cu astfel de probleme invatati

 

Motivul procesului:

uitarea iubirii de mama a fiului

mama bătrână 

fara putere-n picioare, mana

neajutorata şi bolnavă;

are o situatie pecuniara grava

 fiind beteaga

 îi pretinde unicului  fiu,

cat nu e prea tarziu

 om în toată puterea,

sa-i faca  vrerea-

el e  sănătos şi voinic,

(dar stupoare chiar nu era un om de nimic)

 daca-mi permite-ti sa zic

 s-o ajute să-şi trăiască 

indatorire fireasca

decent, ultimii ei ani.

vai de parintii sarmani.


 Aşa cer legile nescrise ale omeniei.

daca nu-ai in suflet  ciulinii trufiei

Potrivit lor, 

(adica legilor)

femeia s-a adresat 

sperand ca a rezolvat

cu legalitatea tribunalului 

pus să facă dreptateca oricui

 Adică, să-l oblige pe al ei fecior,

nepasator

 ing. cu post bine retribuit, 

sa fie mai simtit

s-o întreţină pe mamă.

ce nu mai poate muncii  de buna seama


După cum era de aşteptat,

 tribunalul i-a acordat

 reclamantei  de cauză,câştig 

dar sincer ma ia cu tremurat si frig.

cum se spune în limbajul  lor

al juriştilor.

Până aici, nimic deosebit.

poate inca un caz nefericit

nedorit

 dar din pacate prea ades intalnit

 Un proces civil,

in care se afla  un om umil


Obişnuiţi judecătorii se grăbeau 

să treacă la alt dosar, probleme pe banda rezolvau.

 Abia acum incepe însă povestea noastră…

situatia conflictuală de "inima albastra"

Auzind sentinţa, “prea bună” noră 

ca apucată, pur şi simplu, de  criză  in hora

i s-a părut pe semne o nedreptate 

strigătoare la cer,ca soţul ei să-i aducă acasă,  venituri diminuate

în ziua de leafă, mai puţin cu cele câteva sute de lei, 

pe care tribunalul hotărâse ca fiul să i le dea lunar,mamei

Şi atunci, în faţa sălii, ea a început să vocifereze,

ca o mahalagioaica sa protesteze

să-şi insulte soacra,

de parca era dusa cu" pluta" cu "vaca" 

s-o învinuiască de meschinărie.

facand  mare galagie.

Cei prezenţi, stupefiaţi de această ieşire,

 o priveau cu justificat dispreţ.indignare uimire

Până la urmă, fireşte, tribunalul a trebuit  sa intervina

s-o cheme la ordine.pentru disciplina.

 Privirile oamenilor se îndreptau acum spre bărbat. 

de cei mai mulţi pentru atitudinea lui reprobabilă,era condamnat 

 compătimit de alţii pentru că ajunsese sub clasicul papuc, omul tăcea.

( parand ca de nevasta scorpie  se temea)

Dacă, în acel moment, cei trei ar fi părăsit sala, 

lucrurile s-ar fi oprit aici, s-ar fi incheiat socoteala

 lăsându-le celor de faţă 

doar gustul amar al întâlnirii

 cu o manifestare ce nu-i face cinste firii

 omeneşti ba producea chiar greata

 Ce s-a petrecut însă, în sufletul bătrânei?!

citeste mai departe de vrei.

 Până atunci nu mai fusese niciodată la tribunal.

ii era un necaz imens colosal 

S-a uitat la chipurile celor din sală, 

s-a uitat la judecători, desluşind la toţi acelaşi reproş pentru fiul ei.

i se puneau in suflet carcei

tampla-i era de sange parca goala

 A cuprins-o un legitim şi dureros sentiment de remuşcare,

 de ruşine pentru ruşinea lui. I se arata atat de usturatoare .

 Ceva s-a răzvrătit în sufletul ei

 şi n-a vrut să lase lucrurile aşa., le facea cu temei

 N-a vrut ca oamenii aceia străini să-l considere pe fiul ei ca pe un om de nimic, 

un nemernic. 

A cerut deci să vorbească, 

adunarea sa lamureasca

să-l apere de o asemenea bănuială nedreaptă.

pe "vinovatul ce nu savarsise josnica  fapta"

– Rog să fiu iertată, începu ea, deodata

 dar să nu credeţi că feciorul meu 

este un om cu sufletul rău

 Eu îl cunosc mai bine decât oricine.

i-am dat toata iubirea din  mine.

 El, nu s-a purtat neomeneşte cu mine 

şi de la el nu am a mă plânge tribunalului si nici la nime

Eu nu aş fi făcut-o, dacă el nu m-ar fi îndemnat.

 Şi o să vedeţi de ce… in judecata l-am chemat

O linişte plină de nerăbdătoare 

si atenţie se aşternu în sala cea mare.

 Copleşit, inginerul lăsă privirile în jos, pe când soţia lui, potolită

 subit, ascultă şi ea, uimită.

– Eu sunt femeie simplă, a continuat bătrâna,

tremurandu-i usor barbia, si  mana

 parcă îmbărbătată.

dintr-o data.

 Am muncit mult şi din greu

 ca să trăiesc şi să-l cresc  pe fiul meu.

 Erau pe atunci vremuri grele, război.

si m-am chivernisit amandoi.

 

Singură am fost toată viaţa, n-am avut bărbat. 

spuse ea cu glas tremurat

Şi-o să vedeţi, iarăşi,si de ce.

sunt triste intamplarile

 Băiatul  întodeauna sa purtat

 frumos cu mine, cum l-am invatat

 a fost cuminte, m-a ascultat,

 a învăţat 

pe brânci să-şi facă un viitor; 

a avut şi cap bun, nu-i vorbă.de aceia a iesit invingator

Pe urmă, când s-a făcut mai mare,

 a muncit, şi-a făcut un rost şi a avut el grijă de mine. cu a fruntii sudoare.

 Când s-a însurat, gândeam că am să-i pot fi de ajutor

 în casă,lor si  copiilor.

. Sunt doar obişnuită cu munca. 

si tare am fost ca stanca.

N-a trecut însă multă vreme  de la insuratoare

şi am văzut că nora nu-şi mai găseşte locul de mine, deşi aveau o locuinţă mare

bună, încăpătoare.

 Cât despre copii… 

nu şi-a dorit să aibă…despre ei n-a  pomenit, n-a vrut a stii

 Un timp i-am răbdat înţepăturile. 

vorbele grele urile.

Lui nu-i spuneam nimic. 

nu-mi doream sa fiu marul discordiei cum unii zic

Îl vedeam ca munceşte, 

că îşi vede de treabă, voiniceste 

 Ştiam că-i bine văzut acolo unde lucrează

 şi mă bucuram pentru el.inima mamelor la realizarile copiilor jubileaza.

 Nu voiam să-l necăjesc cu ale mele. 

De altminteri, de faţă cu el, nora isi schimba purtarile rele.

 El însă pleca dimineaţa şi venea tocmai seara.

 Uneori, se ducea in delegatii in toata ţara. 

Rămâneam acasă cu nora, că ea nu lucrează.

(pe facebook mult timp navigheaza)

 Când nu trebăluiam prin bucătărie, 

mă făceam mică în colţul meu,

 să n-o supăr cu nimiceu

stateam pitita cu inima  cat o gamalie

 Toată ziulica tăceam, nădăjduind că lucrurile vor merge mai bine

si am strans tot amarul in mine

 Dar, lucrurile n-au mers inspre  bine!

 Nu vă mai spun toate câte s-au petrecut. 

ar fi si pentru voi si pentru mine mult prea mult.

Destul că, după un timp, au izbucnit certurile între ei. 

Pricina eram eu. si amar plangeau ochii mei.

Până la urmă nici nu se mai fereau de mine.

si nici imbucatura nici ruga nu-mi mai cadeau bine

nu le mai faceam  asa cum se cuvine

 Pentru noră, banii erau lucrul de căpetenie.

(ii aduna fara pic de ...sfintenie

 Într-o zi i-a strigat:

la al meu fecior, al ei barbat

 “Ori ori  cu mă-ta ori cu mine !

 Alege! bine”.

Aici nora,  vinovata

de privirile ostile ale sălii " judecata" 

a trebuit să-şi plece privirea derutata.

– Pe scurt, continuă bătrâna, asa

n-am mai putut răbda. 

Fiul meu o iubea 

şi n-aş fi vrut să se despartă  de ea

din cauza mea. 

Altfel de soţie îi dorisem eu.

unicului fiu al meu.

 Dar ce puteam să fac? 

decat sa inghit nodul de lacrimi  si sa tac

Mi-am găsit undeva o odăiţă 

şi m-am mutat sa nu am cainta

 Numai că, tare singură pe lume mă simţeam acum!

eram ca un caine maidanez ...ratacind pe drum.

 De lucrat nu mai puteam:

 sunt bătrână. Cu toate acestea, nu mă lăsam. 

Mai găsisem câte ceva de împletit,

 de cârpit, 

mai mult ca să-mi treacă de urât.

ce-mi punea un nod in gat.

 Pe la casa lor mă duceam rar.

ma purta dor, 

 chinuitor

si tare amar

 Fiul meu, n-am ce zice, mă ajuta.

 Dar soţia lui ştia cât câştiga.

 A început curând să-i ceară socoteala la bani;

 au izbucnit iar certuri. parca erau dusmani

 Atunci, gândind că face un bine, 

ca nu se va  pune rau nici cu ea nici cu mine

băiatul m-a povăţuit 

să mă plâng tribunalului negresit 

Să nu mai aibă soţia lui ce spune, 

pentru că, dacă aşa va hotărî legea, el nu poate a se opune

 Văzându-vă cum îl priviţi, 

m-am căit că l-am ascultat.oameni buni si cinstiti.

Să ştiţi că nu este un om rău 

il cunosc, e sufletul  sufletului  meu

… Poate nu vă spuneam asta, 

dar nu m-a răbdat inima,

 când am auzit-o strigând…aici pe soţia sa.

 

Bătrâna puţin ezită .

Îşi şterse lacrimile si se clatina

cu mâna tremurândă 

şi, parcă aducându-si aminte de un gand 

 îndepărtat, 

povesti mai departe, cu un vădit sentiment ca s-a eliberat 

o uşurare.

cu lacrimi amare

– Şi aş vrea să vă mai spun ceva… 

ceva, ce nu am mai spus, până acum, la nimenea.

 Nici chiar fiului meu, 

pentru că nu am vrut să-l amărăsc… din greu

Aveam, mi se pare, eu  vreo 18 ani,

 bine nu mai ştiu.

mi s-a facut devermele tarziu 

Eram la părinţi o droaie de copii. 

(ca asa era la vremea aceeia onorata adunare sigur stii) 

Într-o zi, ducându-mă în pădure să adun uscături pentru foc,

 am auzit un scâncet.dintr-un loc

 La început m-am speriat 

neştiind ce-i şi  ce era de urmat

la început am fugit

 Apoi m-am dumirit. 

Era un copil.

 Avea câteva săptămâni.era tare fragil

 În jur, nici ţipenie de om.

parca simteam priviri de dupa fiecare pom.

 Ce era să fac? 

L-am luat binişor în braţe. si n-a mai plâns.copii in brate tac.

 Cu vreascurile în spate şi cu el la piept, 

am  hotarat spre  casă sa ma indrept.. 

La marginea pădurii m-am oprit.

 Mi se făcuse frică, cumplit

 Am lăsat copilul jos.

 A început îndată să plângă mai tare ca înainte. dureros

 Am rupt-o la fugă să nu-l mai aud.

dar fiindca  nu aveam suflet hain si crud

 M-am oprit însă curând; mă urmărea plânsul lui.

 M-am întors. Poate asa a fost vrerea Domnului

 Căta spre mine cu nişte ochişori 

atât de rugători,

 încât nu m-am îndurat să-l las acolo. pierdut

Când m-a văzut tata acasă, s-a crucit.

la inceput tare s-a necajit

 Mi-a strigat să duc copilul unde ştiu, 

că lui nu-i trebuie. un bastard tuciuriu

Tata era om aspru şi neînduplecat.

 Şi văzându-mă cum îl îngrijesc,  neconditionat

la bănuială a intrat 

 Gândea c-o fi al meu şi i-am ascuns adevărul.

  că şi băuse în ziua aceea, că ne-a luat la bătaie şi mi-a rupt parul

 M-a schilodit, nu alta.

a izbit cu mine peretii din toata polata..

 Mie începuse să-mi fie copilul tare drag 

copilul acsta   gasit langa trunchi de fag

 şi nu ştiam ce să mai  fac. 

În cele din urmă, am  luat o hotărâre dureroasa

 să plec cu el de acasă.

 mi-am zis : Ce-o fi, o fi!

Dumnezeu pe amandoi ne-o ocroti.

Uşor niciodata  nu mi-a fost!

 Nicăieri nu voiau să mă primească cu el sa ne dea adapost.

Să-l las, nu mă înduram.

ca rupt din trupul meu il simteam

 Mi-a fost însă ruşine să spun cuiva că nu-i copilul meu.

pana la urma era un ingeras dat de insusi Dumnezeu!

 Cine m-ar fi crezut atunci?

ca n-am incalcat una dintre cele zece porunci.

 Când am găsit, 

în sfârşit,

 nişte oameni binevoitori care m-au primit cu băiatul, si-n casa ne-au adapostit

 aş fi fost în stare,

 dacă mi-ar fi cerut, să muncesc doar pentru a câştiga mâncare

pentru mine şi copilul ce-mi era lumina din  soare

 L-am crescut singură.

era mic  cat o lingura .

 Arătoasă nu eram.

dar curata, ca mereu ma ingrijam

si copilul il purtam

cu ce eu mai bun aveam

 Cine era să se uite la o biată femeie săracă,

cu ea casnicie plus un copil " din flori" sa faca? 

 Nu m-a cerut nimeni în căsătorie.

 Îl aveam pe el, soarele meu.a vietii mele bucurie. 

îl vedeți…a crescut voinic, 

Aici, bătrâna a tăcut descumpănită. Ce sa mai zic?

 Nu mai putea vorbi. 

 lacrimile grele o podidii 

 Printre suspine a mai adăugat doar atât:

amarnic plangand

– Dacă acestei femei îi pare atât de rău 

după bucăţica de pâine pe care mi-o dă fiul meu, 

vă declar că nu mai  vreau eu

să mai primesc

 nimic de la el şi sa îmi retrag plângerea…ma gandesc  

În sală se înstăpânise tăcerea.

Oamenii îşi ştergeau ochii pe furiş…si reala le era  durere

Aceasta a fost toată povestea.

s-a dus in lume vestea.

 Fiul, copleşit 

de emoţie, si mahnit

s-a apropiat de bătrână,

 ascunzându-si faţa în palmele ei aspre. sarutandu-i fiecare mana

 Soţia lui s-a ridicat descumpănită 

şi a părăsit sala.

parca o lovise damblaua ,boala 

de spus altceva 

Nu ştiu dacă mai era

va mai rămâne alături de un bărbat 

ce din leafa lui mamei i-ar fi dat?

care i-ar fi  adus  acasă 

leafa asigurandui o viata luxoasa

dar neomenoasa?

Ce ştiu e că el, “COPILUL GĂSIT ÎN PĂDURE”

 nu va mai putea trăi despărţit de cea care i-a fost o MAMĂ atât de bună. viata sa o accepte indure.


PS 

Versificarea mea Cornelia-Ecaterina Mesaru

 dupa povestea dlui  Nanu Oniceag.

cu multumiri !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
NU TE INDRAGOSTI DE DRAGOSTE !
Indragosteste- te de cineva care sa te iubeasca, care sa te astepte, care sa te inteleaga chiar si la nebunie, de cineva care sa te ajute, sa te ghideze, sa fie speranta ta, sa fie totul ptr tine. Indragosteste -te de cineva care sa nu te tradeze, care sa-ti fie fidel, care sa viseze impreuna cu tine, la felul tau de a fii, la spiritul tau. Indragosteste-te de cineva care sa te astepte pana la final, care sa fie exact asa cum nu te-ai asteptat, cum nu ai sperat. Indragosteste-te de cineva care sa sufere alaturi de tine, care sa rada alaturi de tine, care sa te imbratiseze cand ai nevoie. Indragosteste-te de cineva care sa se intoarca la tine dupa o cearta. Indragosteste-te de cineva care te iubeste._ "nu te indragosti de dragoste"._ e atat de usor de spus...
De ce trebuie sa astepti sfarsitul cuiva sa- i spui ca ai tinut la el ?
-->
              Myspace Glitter Text