SOAREnDAR !

Bun venit in blogul meu.....Va multumesc tuturor celor care veniti in vizita, chiar daca veniti in tacere si plecati la fel, si sper ca macar ceva din "casa" mea sa va aduca lumina in privire si sa va faca sa reveniti. Va doresc tuturor doar BINE SI FRUMOS in viata ..Tot binele Universului sa fie cu voi si cu cei dragi voua! Ascultati cele mai frumoase poezii recitate de sora mea Felicia Feldiorean :

Felicia Feldiorean - Recital de poezie from MicaelNicolas on Vimeo.

Fa-ti timp sa gasesti frumosul in tot ce te inconjoara..
...
Ieri mi-a fost dor de tine, astazi imi este dor de tine. Nu te ingrijora pentru maine, o sa-mi fie iarasi dor de tine !

Zâmbeşte pentru că zâmbetul tău poate provoca zeci ,sute ,chiar mii de zâmbete în jurul tău !

Pentru Tine, fiinţă cu suflet de dor , am darul Frumosului ! Nu ştiu să fiu nici clipă, nici veşnicie , nici apă, nici uscat , nici Cer, nici Pământ , nici multe altele , dar am învăţat de la voi să fiu OM ! Să iubesc şi să mă dăruiesc iubire ! Întindeţi mâinile pentru a primi Dragostea mea! M-am regasit in poezia ta Mariana Stratulat Rogoz

Cauta-ma acolo in inima ta si de ma vei gasi, atunci vei gasi si drumul catre mine si vei reusi sa intelegi cat valoreaza prietenia ta, pentru sufletul meu

Nu conteaza ce gandesc altii despre tine...conteaza ceea ce sti tu ca esti !Daca m-ai întreba vreodată ce-mi doresc din toată inima, ţi-aş răspunde - fără să stau mult pe gânduri - că-mi doresc sănătate pentru cei pe care-i iubesc!


Eu sunt romanca, deoarece asa imi spune inima, eu simt cine sunt, iar patria ma cheama spunandu-mi numele cand sunt departe de ea.Trebuie cu toti sa ne mandrim ca suntem romani, deoarece nicaieri în alta parte nu ne vom simti asa ca acasa !

Cea mai frumoasa mamica sa-ti de -a Dumnezeu multa sanatate si sa ne mai astepti sa venim acasa! Cele mai frumoase mâini sunt mâinile mamei. Mâinile cu care şi-a mângâiat cu mândrie şi iubire burtica, atunci când erai încă în pântecele ei. Mâinile cu care te-a ţinut în braţe, cu care te-a mângâiat, te-a spălat, te-a îngrijit şi ţi-a pregătit hrana. Mâinile de care te-ai sprijinit când ai făcut primii paşi din viaţa ta. Mâinile cu care şi-a şters lacrimile atunci când a fost îngrijorată, când i-a fost teamă, când s-a bucurat de succesele tale, când ţi-a simţit lipsa,... când ai rănit-o cu vreo privire rece sau cu vreo vorbă nemeritată... Mâinile cu care ţi-a alinat durerile, temerile şi cu care ţi-a dat curaj şi forţă să mergi mai departe. Mâinile cu care ţi-a dăruit tot ceea ce a avut mai bun. Mâinile cu care a muncit neobosită pentru tine, cărând greutăţi, îndurând asprimea gerului, răni şi dureri. Mâinile cu care ţi-a deschis uşa de mii de ori. Mâinile pe care şi le împreunează într-o rugăciune trimisă cerului pentru tine... poezie de Irina Binder..... Dor de mica mea draga ....

Cand sunt plecata am un dor nebun de casa. Memoria pastreaza intotdeauna doar cele mai frumoase momente si ai impresia ca acolo unde nu esti tu, acolo e …acasa!


Acasa - radacina sfanta de Mariana Rogoz Stratulat mp3-ady

Asculta mai multe audio traditionala
Caldura si mult zambet in suflet...

Nu ar trebui sa ne cautam trecutul in viitor......clipa nu seamana cu cea din trecut si nici cu ce vom trai. Nu spune ca fericirea a murit doar pentru ca tu o visasei altfel.....doresteti mai mult.....fii tu insuti , viseaza mai mult.....crede in visele din realitate....zambeste mai mult

luni, 21 iunie 2010

Forever young Trubadurii braşoveni ai anilor în flacără

FENOMENAL - Cenaclul Flacara a fost UNITATEA ROMANEASCA.Prin activitatea sa a avut puterea si taria de a transmite tuturor romanilor ce inseamna patriotismul si iubirea fata de tara,de pamantul natal,de granitele tarii noastre.Cinste pentru ce a facut in acei ani,Adrian Paunescu.

Asculta mai multe audio Muzica
Mi s-a facut pilea gainii - n-am mai auzit de mult un public care sa cante singur atat de multe versuri...ca brasoveanca, sunt tare mandra...multumim publicului!!!

Asculta mai multe audio Muzica

Folkiştii braşoveni care au cîntat în Cenaclul Flacăra povestesc cum erau spectacolele de muzică şi poezie care umpleau stadioanele acum mai bine de 35 de ani

Asculta mai multe audio Muzica
Acum 35 de ani, pe 17 septembrie, avea loc prima şedinţă a Cenaclului Flacăra. De la întîmplarea literară din 1973, în scurt timp, manifestările conduse de Adrian Păunescu aveau să se transforme într-un fenomen de masă fără precedent. Pare greu de crezut azi, dar în epoca lui Ceauşescu, tinerii mergeau de bunăvoie la serile de „poezie şi muzică tînără“. Cu 25 de lei în buzunar, veneau la spectacolele-mamut, care ţineau şi cîte 10 ore. Spaima părinţilor şi a diriginţilor, Cenaclul Flacăra a fost porţia de libertate prin cultură a cîtorva generaţii. Vreme de 22 de ani, Cenaclul Flacăra a rezistat în meandrele regimului comunist, făcînd şi compromisurile de rigoare, dar a rezistat ca o fabrică specială de cîntece şi interpreţi. Printre folkiştii care s-au lansat pe această scenă şi au ridicat săli în picioare cu melodiile lor de suflet, au fost şi mulţi braşoveni. Cu toţii s-au lansat în Cenaclul Flacăra, fenomenul imposibil de definit în cîteva cuvinte.


Asculta mai multe audio Muzica
1974, prima dată la Braşov
„Luni, 17 septembrie, în prezenţa unui public numeros (peste 100 de persoane), a avut loc şedinţa inaugurală a Cenaclului Flacăra“. Aşa anunţa revista Flacăra din 18 septembrie 1973 debutul manifestării care avea să se transforme într-un fenomen social. În Casa de Cultură a Sectorului 1, la ora 19,30, au sosit membrii fondatori: actori, scriitori, artişti plastici, care au ocupat aproape toate scaunele. Printre ei, niciun folkist. Ulterior, serilor culturale aveau să li se adauge şi momente de muzică tînără. În decembrie, erau deja în Cenaclul Flacăra formaţiile Roşu şi Negru, Sfinx, Pheonix, dar şi Tudor Gheorghe, Mircea Florian, Doru Stănculescu, Sorin Minghiat, nume grele ale folkului din toate timpurile. Spectacolele s-au ţinut o vreme în acelaşi sediu, apoi Cenaclul Flacăra a început să călătorească prin săli tot mai mari, prin tot mai multe oraşe. Iar spectacolele să dureze din ce în ce mai mult. Pe 27 martie 1974, a ajuns pentru prima oară la Braşov, „în noua clădire de pe Colina Universităţii“. Au fost 800 de spectatori. Peste cîţiva ani, braşovenii aveau să vină pe stadioane cu zecile de mii.
De la versuri patriotice, la poeme de dragoste


Cenaclul Flacăra a ţinut spectacole în săli de teatru, case de cultură, case ale sindicatelor, spitale, licee, universităţi, săli de sport, pe dealuri, pe malul mării şi în vîrful Făgăraşului, la 2.000 de metri înălţime. Chiar şi prin gospodăria vreunui sătean care-i invita pe artişti să-i facă o cîntare de suflet. Cele mai impresionante nopţi de folk s-au petrecut însă pe stadioane, unde s-au strîns chiar şi 40.000 de oameni. Adrian Păunescu, omul cu ideea şi susţinerea acestui Woodstock românesc, îndemna la poezie, dar şi la ,,patriotism“. Între „Iancu la Ţebea“ şi „Totuşi, iubirea“, el îi făcea pe oameni să cînte „Trăiască România“ sau „Viitorul“. Mulţi l-au acuzat de o mare manipulare, dar el a explicat că ăsta era tributul pe care Cenaclul trebuia să-l plătească regimului pentru a nu-şi pierde şansa la existenţă. În atmosfera creată în timpul spectacolelor, tinerii cîntau însă toate melodiile deopotrivă. Cu acelaşi entuziasm fredonau versurile de dragoste, populare, patriotice, ba chiar şi pe cele ,,omagiale“. Unora le vine greu să creadă aşa ceva azi. Iar fenomenul a fost analizat, disecat şi oarecum explicat de-alungul anilor de sociologi.

Laboratorul de folk

La patru ani de la înfiinţare, pe 2 mai 1977, de Ziua Tineretului, Cenaclul Flacăra a ieşit pentru prima oară în aer liber, pe Cîmpia Libertăţii de la Blaj. Era după cutremurul din 4 martie, iar încasările au fost vărsate în „Contul omeniei“. În plus, „poezia şi muzica tînără îşi propune să participe cu un milion de lei la ajutorarea sinistraţilor şi la reconstrucţie“, s-a anunţat atunci. Cenaclul a pornit în 17 martie un „Traseu al omeniei şi solidarităţii prin muzică şi poezie“. Primul oraş: Braşov. Din ce în ce mai mulţi tineri voiau să debuteze în cadrul acestor spectacole. Condiţiile erau severe: „calităţi artistice, cultură poetică şi muzicală, selectivă, un număr de cel puţin 10 compoziţii proprii, interpretate la nivelul exigenţelor impuse de cenaclu“. Păunescu, Boss, cum i se adresau toţi, audia personal şi cernea folkişti cu un fler care avea să devină proverbial. Descoperea cîntăreţi mari, îi lansa, se certa cu ei, pe unii îi alunga, iar a doua zi găsea alţii noi. Cenaclul Flacăra era un laborator din care au ieşit însă multe experimente de succes: Ştefan Hruşcă, Nicu Alifantis, Vasile Şeicaru, Marcela Saftiuc, Zoia Alecu, Ducu Bertzi, Mircea Vintilă, Adriana Ausch, Cristian Buică, Vali Şerban, Augustin Frăţilă, Mircea Bodolan, Mirela Atudorei, Nica Zaharia. Numărul real e poate de 100 de ori mai mare. Mulţi dintre frumoşii nebuni care au marcat adolescenţa cîtorva generaţii nu mai trăiesc decît prin cîntecele lor: Constantin Dragomir, Gil Ioniţă, Valeriu Penişoară, Valeriu Sterian, Anda Călugăreanu, Florian Pittiş, Nicolae Cenan, Ovidiu Haidu.

„Fluturaşul“ Ileana Caliovici

Printre aceşti folkişti crescuţi la şcoala Cenaclului Flacăra, sînt şi cîţiva braşoveni. Unii susţin şi azi concerte, lansează albume şi apar la televizor. Alţii au renunţat la lumina reflectoarelor, dar nu şi la chitară şi muzică folk. Aşa s-a întîmplat şi cu Ileana Elvira Caliovici. A venit în cenaclu în 1979, după ce cîştigase festivalul de folk de la Piteşti, „Dulce Românie“. Hruşcă luase locul II. Juriul a fost prezidat de însuşi Păunescu. A remarcat-o şi a luat-o în turnee. „Eram în liceu, la Drobeta - Turnu-Severin. Am mers o vreme cu Cenaclul prin ţară. Îmi amintesc că, la Sighetul Marmaţiei, era un frig de crăpau pietrele. Ger în autocar, ger la hotel, ger în sală. Boss, care nu era deloc băutor, a făcut o excepţie. Ne-a dat la fiecare cîte un păhărel de pălincă şi ne-a zis: «Acuma să compunem ceva». Era neobosit şi ne impunea şi nouă acelaşi ritm de creaţie. Uneori dicta, pînă adormea. Cum s-a întîmplat cu versurile la «Făt-Frumos». Nimeni nu-ţi dădea atîtea şanse de afirmare ca Păunescu“, crede Ileana, căreia poetul îi spunea „Fluturaş“. Din 1983, Ileana s-a mutat în Braşov şi n-a mai plecat în turneu. A imprimat cu Florin Bogardo 12 piese la radiodifuziune. Apoi, a cîntat în Poiană, pentru delegaţiile străine şi de partid. L-a cunoscut şi pe Nichita Stănescu. Marele poet i-a scris două poezii şi a rugat-o să i le cînte. Ileana, cea care ne cînta cu voce îngerească „Nu mor caii cînd vor cîinii“, e azi o contabilă cunoscută în Braşov. Cîntă, doar pentru ea şi prieteni, ori de cîte ori vrea să-şi amintească de Cenaclu, „acea emoţie irepetabilă“.
Cîntecele Monicăi Chifor

Monica Chifor a cîştigat marele premiu la „Baladele Dunării“ din Galaţi, în 1978. La concurs au participat 23 de poeţi, 17 folkişti şi 21 de grupuri folk. De fapt, braşoveanca a început să cînte la 7 ani. Toţi ai ei au avut voci bune. A fost şi solistă şi membră într-un grup vocal, la Liceul Unirea. Prima chitară i-a cumpărat-o bunicul ei, prin clasa a X-a. După participări la mai multe festivaluri şi concursuri, pe care le cîştiga fără probleme, pe 2 mai 1978, a debutat în Flacăra, cu melodia „Pur şi simplu“. „Mai aveam două piese: «Ciocoiul», un pamflet despre asuprirea ţăranilor în 1907, şi «Fără ţară», pe versuri de Octavian Goga. Nu ştiu ce înţelegeau tovarăşii de la cultură din acest poem“, spune Monica, astăzi doamna Monica Lică. Monica îşi mai aminteşte că alegerea versurilor era o problemă în acea vreme şi că nu orice poezie patriotică era acceptată. „Tribuna României“, o publicaţie pentru românii din străinătate, scria despre ea că e „o voce caldă, cu timbru plăcut. Numai cu chitara în mînă se simte cu adevărat eliberată“. Cel mai frumos spectacol al Monicăi a fost cel de la Blaj, mai frumos decît cele din sălile arhipline. „A fost un fenomen unic, o iniţiativă extraordinară. Cenaclul Flacăra oferea tinerilor educaţie culturală şi patriotică, cu poezii de substanţă şi muzică de calitate“, consideră folkista din Braşov. Luată cu facultatea, a renunţat la Cenaclu, dar a continuat să fie aplaudată pe scena Casei de Cultură a Studenţilor din Braşov.
Victor Socaciu a cîntat şi pentru un singur om

Victor Socaciu a compus peste 450 de melodii folk. Braşoveanul a debutat în Flacăra în martie 1976, cu piesa „Ţinta“, pe versurile lui, şi a bătut ţara în lung şi-n lat cu Cenaclul vreme de 6 ani. Fostul elev al Liceului nr 4, azi de Informatică, a fost, de fapt, invitat de Păunescu să se alăture membrilor cenaclului, nu s-a înscris la preselecţie. Asta pentru că „eram deja o vedetă locală“, cîştigase mai multe festivaluri de folk şi cînta prin spectacole „Trenul“ sau „Sub scutul amurgului“, iar la radio „Nălucile amintirilor“. A apărut şi la televizor tot în 1976, cu piesa „Oltule“. În Flacăra, a compus şi interpretat şlagăre care i-au adus Marele Premiu al Cenaclului Flacăra în 1979, 1980 şi 1981. „Cîntec pentru Charlie Chaplin“ a înnebunit publicul care învăţase pe de rost toate cele 28 de versuri. În 15 aprilie 1980, la Broşteni, Victor a susţinut cea mai scurtă întîmplare literar-artistică. Ea nu a conţinut decît un singur cîntec, „Roata“ şi a fost adresată unui singur spectator: Toader Popa. În 1982, Victor a plecat în Serbările Scînteii Tineretului, dar „În Flacăra, au fost cei mai frumoşi ani din cariera mea, o experienţă artistică şi de viaţă extraordinară“, mărturiseşte folkistul, astăzi membru al Uniunii Compozitorilor. De dragul folkului, braşoveanul a pus bazele festivalului „Om bun“, o nouă şansă de afirmare pentru folkişti, după 1990. A realizat emisiunea „Vînare de vînt“ care ne-a ţinut la curent cu evoluţia interpreţilor mai vechi sau mai noi. „Prin Cenaclul Flacăra s-a creat o arhivă de cîntec românesc cu valoare de patrimoniu“, crede „Omul cu o chitară“, pe bună dreptate.
„Unde dragoste nu e, nimic nu e“

Toată lumea îl cunoaşte pe Gheorghe Gheorghiu, dar puţini ştiu că s-a născut în Braşov. „La 12 ani, m-a dat tata la şcoala de muzică, la vioară. Nu prea m-am omorît cu instrumentul ăsta. Aşa că mi-a cumpărat o chitară şi m-am apucat să cînt de unul singur“, povesteşte el. Păunescu l-a ascultat cu „Poveste veche“, pe versuri de Octavian Goga şi a zis că-i bun. Din 23 septembrie 1975, ziua debutului în Cenaclul Flacăra, Gigi a rămas în lumea folkului definitiv. Au urmat turnee peste turnee. Îşi aminteşte că, între spectacole, n-avea timp să ajungă acasă, aşa că dormea în Gara de Nord, în sala de aşteptare, la clasa I. Într-o noapte i s-a furat chitara. Şi-a cumpărat alta, dar a legat-o de picior. „Odată cu Cenaclul Flacăra mi s-a schimbat viaţa. Lui Adrian Păunescu îi datorez cariera mea“, recunoaşte el. Dar, după vreo 6 ani, a apărut o schimbare. „Mă mai certam cu Păunescu, amîndoi eram pietre tari. În plus, în Flacăra nu m-a lăsat să cînt decît un singur cîntec“. Şi a plecat. A scos un album, apoi s-a dus la Serbările Scînteii Tineretului, ca interpret şi director artistic. „Totul a fost frumos în Flacăra. Eram zei. Un fenomen asemănător n-a mai existat niciodată altundeva pe planetă. Mi-e foarte dor de Flacăra. Aş vrea să nu mai am nimic, niciun leu, dar mîine să umplem un stadion cu Cenaclul Flacăra. Eram fericit pe atunci“, mărturiseşte braşoveanul, un pic supărat că „niciodată braşovenii nu m-au invitat să cînt la mine acasă“.
Cortina a căzut brusc în 1985

15 iunie 1985 a fost ultima zi a Cenaclului Flacăra, după aproape 22 de ani de existenţă şi 1.615 de spectacole. Ce s-a întîmplat? Sînt multe versiuni. Şi legende. Spectacolul a început la ora 18.00, pe stadionul Petrolul din Ploieşti. Un loc cu puţine porţi, unele blocate. Pe la miezul nopţii a început furtuna, cu vînt puternic şi fulgere. După unele mărturii, Păunescu le-a cerut oamenilor să rămînă pe loc. Unii membri ai Cenaclului Flacăra spun însă că el a cerut întreruperea spectacolului, dar răspunsul celor 30.000 de oameni a fost: „Să ningă, să plouă, Noi nu plecăm!“. Au explodat nişte cabluri, stadionul a rămas în întuneric. Şi artiştii şi spectatorii s-au speriat. Oamenii s-au îmbulzit spre ieşire, s-au călcat în picioare. În panica generală, şase persoane au murit. Alţii spun că ar fi fost însă 40 de morţi. Cîteva zeci au fost rănite. Forţe de miliţie impresionante şi zeci de ambulanţe (probabil din mai multe judeţe) au apărut imediat. A venit şi Securitatea care i-a sechestrat pe artişti în vestiare şi la hotel. Au fost escortaţi apoi la Bucureşti, pentru anchetă. Deşi banda cu înregistrarea integrală a spectacolului a fost salvată, nimeni n-a vrut s-o asculte. Măsurile au fost radicale: Păunescu a fost destituit de la conducerea revistei Flacăra, iar Cenaclul, interzis. La fel, emisiunea de la radio, dar şi Serbările Scînteii Tineretului. Folkul, în general, a fost trecut pe lista neagră. Folkiştii nu mai aveau voie să cînte singuri, ci cu cel puţin trei instrumente, ca să nu mai semene cu muzica promovată în Flacăra. Legenda spune că însuşi Ceauşescu ar fi oprit Cenaclul.

Controversatul părinte al folkului românesc




Asculta mai multe audio Muzica

Mulţi şi-au dat seama că tragedia petrecută la Ploieşti s-a produs după un scenariu asemănător cu cel de pe stadionul din Bruxelles, proaspăt pe atunci în memoria opiniei publice. Şi de aici, ipoteza că totul a fost o înscenare. Ceea ce nu e exclus, dat fiind faptul că Păunescu căzuse de mult în dizgraţia cabinetului nr. 1, pentru că Ceauşescu a realizat puterea de manipulare pe care Păunescu şi-o cîştigase în rîndul tinerilor. Azi Păunescu e judecat pentru ataşament faţă de Ceauşescu, pentru scrisorile de adulaţie şi versurile de preamărire a cuplului Ceauşescu, şi pentru faptul că devenise el însuşi un ,,dictator“. Şi avea o gură mare prin care ieşeau, pe lîngă omagii, şi unele adevăruri supărătoare la adresa regimului. Orientările lui politice postdecembriste l-au făcut un personaj şi mai controversat.
„Îţi zic adio, şi te las“

„Puştoaico,/ Tu ai sînge de viperă,/ Puştoaico,/ Îţi zic adio, şi te las“. Mulţi mai ştiu cîntecelul care a răscolit inimile adolescenţilor din 1984? Deşi n-a fost considerată nici la lansare, nici ulterior o piesă de rezistenţă a folkului românesc, „Puştoaica“ a fost şlagărul acelei generaţii. Ba chiar şi azi dă semne că nu e uitat. Cel ce a compus şi interpretat această melodie a fost Ovidiu Haidu (foto). A fost, pentru că nu mai este. Liceanul braşovean care ne-a încîntat cu tangoul lui de dragoste şi deznădejde a murit în 10 octombrie 2006, la aproape 39 de ani. Se stabilise încă din 1990 în Scoţia, unde era angajat la operă, ca tenor. La început, încercase să ia lecţii de canto la Londra. Pînă la urmă, s-a ambiţionat şi a dat la Conservator şi a continuat cu masteratul. Cariera lui luase proporţii şi ar fi ajuns departe dacă nu ar fi suferit un accident vascular cerebral. Zamfira, mama lui, nu şi-a revenit nici acum din şoc. Îşi aminteşte cum a ajuns Ovidiu în Flacăra: „Avea voce foarte bună, era în brigada liceului Uzina 2, avea spectacole, făcuse vioară la Liceul de Muzică. Dar mai compunea şi folk. S-a dus la un spectacol pe stadion şi cînd Păunescu a zis că aşteaptă debutanţi la audiţii, s-a dus şi el. Şi a avut succes, dar eu n-am ştiut. Am găsit dimineaţa, pe masă, 375 de lei. Erau de la Păunescu pentru prestaţia din acea seară“. Cît despre puştoaica din cîntec, Ovidiu scrisese versurile pentru prietena lui, Beia, pe care o cunoscuse încă din clasa I. Pentru că e un cîntec atît de popular, „Puştoaica“ a fost inclus pe primul CD retrospectiv al Cenaclului Flacăra.
Puştoaico - Ovidiu Haidu & Flapo- Alexandru Zarnescu - Cenaclul Flacăra (Audio Live)

Cenaclul pe unde
„O ştire pentru iubitorii muzicii tinere: începînd de azi, 26 noiembrie, pe programul 1 al posturilor noastre de radio, între orele 20,30 şi 22,00, se va transmite emisiunea săptămînală RADIOCENACLU-VALORI ALE MUZICII TINERE, realizată de poetul Adrian Păunescu. Precizăm că emisiunea va fi transmisă în reluare, în fiecare zi de vineri la ora 17.15, pe programul 3.“ (Revista Flacăra, 26 noiembrie 1981). Emisiunea a durat pînă în 13 iunie 1985, cînd a avut loc a 260-a transmisie şi cînd Păunescu a spus în direct: „În aşteptarea zilei de 22 iunie, cînd Cenaclul Flacăra va fi la Braşov, am compus o baladă pentru acest mare oraş românesc“. Balada n-a mai fost auzită. În schimb, se ştie că publicul braşovean a fost primul care a cîntat singur un cîntec, de la un cap la altul. Este vorba de melodia ,,La o cană cu vin“. Tot publicul braşovean a primit prima dată nota 101.
de: Camelia Onciu
SURSA:
http://www.monitorulexpres.ro/
17.09.2008 07:40:37 (Arhiva)
CENACLUL FLACARA - LA O CANA CU VIN CANTAT DE SPECTATORI

CENACLUL FLACARA - TOTUSI EXISTA IUBIRE CANTAT DE SPECTATORI

CENACLUL FLACARA - CANTA SPECTATORII


Asculta mai multe audio Muzica

Asculta mai multe audio Muzica
Izolari - Orizont 77, Ghita Danciu si Valentin Moldovan-Impreuna cu grupul Partaj compus din Tatiana Stepa si Magda Puskas

1. A cazut steaua, vine o stea
De veghe lumii cine-o sa stea
Toti ofiterii s-au imbatat
Nimeni pe lume nu e soldat

R: Luam din scaorta fier si petrol
Suna pamanatul, suna a gol
S-a facut de noapte, s-a facut de zi
Ar veni posta, n-ar mai veni
A trecut posta cu rele vesti
Copilarie, unde mai esti

2. Fata primarului s-a maritat
Cu dealuri multe s-a adunat
Cica mai vine si-un ultim dar
Va fi schimbat socrul primar
Pastel absurd - Orizont 77, Ghita Danciu,Valentin Moldovan-Impreuna cu grupul Partaj compus din Tatiana Stepa si Magda Puskas

1. Casa veche, casa mica
Parca tremura de frica
Sa nu cada pe trotuar
Langa ea e-un felinar
Langa felinar - un pom
Si pe strada - nici un om

R: Ce-i afara - noapte, ziua
Parca-i soare - ba e luna
Buna seara - noapte buna

2. Ce se vede pe fereastra
Ea si el - o gaza-albastra
Si-un monoclu de baga
Stau de vorba pe sofa
C-asa-mi vine cateodata
Si prin mahala

3. Sau mai bine un adio
Ai dreptate, tu adio
Sau mai bine un adio
Ai dreptate, tu adio
Castelul de Alexandru Zarnescu (Cenaclul Flacara)

Versuri (Adrian Paunescu)

1. Facut-am castelul acesta
Farama legand cu farama
Si-acum cand e gata, prieteni
Priviti-l ce trist se darama
Castel pentru numai o noapte
Iluzie care se sparge
Si viata aceasta ce trece
Si pururea nu se intoarce

2. Luati fiecare o parte
Din marea cetate uzata
Ascundeti cu totii castelul
Ca poate-l refacem vreodata
Actorii se duc sa se culce
In scurta lor viata faimoasa
Luminile scenei coboara
Si toti va-nreptati catre casa

3. Adanc multumit pentru vremea
Traita frumos impreuna
Castelul in tandari se sparge
Plecati si pecam, noapte buna
Si scena adanc vi se-nclina
Scaldata de ultimul brio
Si ca sa fim siguri va spunem
Si "la revedere", si "adio"
PARTAJ MAGDA PUSKAS TATIANA STEPA - ELEGIE ATLANTA

1. Noi doi atlanti, noi doi amanti
Ne-mbratisam si apa vine peste noi
Iubirea mea, iubirea mea
Nu-i nici un drum nici inainte nici 'napoi

R: Un continent, scufundandu-se lent
Dar ei si-n somn isi spun trufas ca nu
Tu porti un prunc, in ocean te arunc
Salveaza Atlantida macar tu

2. Eu nu mai plang, caci in adanc
Aceste lacrimi valul cinic l-au sporit
Si prin prapad abia te vad
Dar tu sa stii ca pan' la moarte te-am iubit

3. Iubirea mea, te rog ceva
Ca pe o prada sa ma dai acestor pesti
Pe-al meu schelet sa urci incet
Si catre alte continente sa plutesti

(Adrian Paunescu)

Emilian Onciu - Sa ne iubim pe tarmul Marii Negre

1. Sa ne iubim pe tarmul Marii Negre
Ca doua fragede, fierbinti statui
Sa fim intaia, clasica pereche
A omenirii noi ce inca nu-i
Ca un barbar ce tine o tanagra
Asa suntem pe-acest nisip noi doi
Si stelele ce cad in Marea Neagra
Ridica valul sangelui din noi

R: Sa ne iubim cand ne intreaba valul
Ce e cu noi, ce suntem si ce vrem
Noi sa-i raspundem, confundati cu malul
Ceva-ntre rugaciune si blestem

2. Sa ne iubim hipnotizati de luna
Cutreierati de-al vaselor tangaj
Si sa ne viscoleasca impreuna
Ninsorile de sare pe obraji
Sa ne iubim, pagana mea atee
Iubito, marea seamana cu noi
Suntem un Dumnezeu si-o Dumnezee
Chemati sa-nceapa lumea de la doi

3. Sa ne iubim pe tarmul Marii Negre
Pe unde trec epavele calari
Sa curatam intreaga lume veche
In fluxul si refluxul noii mari
Sa ne iubim etern, noi, provizorii
Cum niciodata valul nu va sta
Eu spun ca in genunchi in templul marii
Sa nu spun ca-n genunchi in fata ta

(Adrian Paunescu)
Mihaela Giurgiu - Teama

1. Mi-este tare teama de frunzele moarte
Teama de pajistile de roua pline
Indata-am s-adorm, daca nu ma trezesti
Inima-mi rece o voi lasa langa tine

R: Ce suna departe asa, dragoste
Vantu-n ferestre, dragostea mea

2. Sfinx de zapada, tu niciodata
N-ai sa stii ce mult te-as fi iubit
In acele diminete cand ploua
Si cuibul se strica pe creanga uscata

3. Ti-am pus coliere cu muguri de brad
De ce pe-acest drum ma lasi nimanui
De pleci prea departe pasarea-mi plange
Si nu-si va da vinul via verde pe grui


Octavian Bud si Nica Zaharia - Remember


ce departe eşti, întunecata mea iubită,
prin pereţii odăii te văd ca prin sită,
şi te-aud chemându-mă ca din altă planetă
şi-mi scrii poezii pe obrazul de cretă.

e posibil, e posibil, oare să nu pot muri,
să-ţi aud vocea suind treapta nopţii şi coborând în zi,
să mă ridic din pat ca o stafie, ca marinarul de veghe,
să te zăresc în somn de la o mie de leghe?

da, e posibil, întunecatul meu iubit,
să mă auzi cântând chiar când voi fi murit,
să mă vezi aeve în cereasca oglindă
şi în părul meu stele să se stingă şi să se aprindă.

dar să nu te superi dacă sărutul meu va fi rece
dacă dragostea mea ca un frig o să te sece,
dacă îmbrăţişarea mea te va face să suferi
aducându-ţi aminte, nu, să nu te superi…

(Emil Botta)
Alifantis, Umbra

1. Eu umbra aceasta pe care
O semeni in sufletul meu
Cu mila si trista mirare
Voi duce-o cu mine mereu
Si-apoi intr-o zi oarecare
In care-mi va fi cel mai greu
Voi pune-o in vechi calendare
Duminica trupului meu

R: Fiori prin mine umbla
Si nu am trebuinta
Te rog pe tine, umbra
Sa redevii fiinta

2. Flamand de iubirea intreaga
Pe vremi cu amurg mohorat
Cand zorile noaptea-si dezleaga
Ma satur cu-o umbra si-atat
Si sufletul meu te mai roaga
Magnetic catarg doborat
Tu, umbra tacuta si draga
Asaza-ti fularul la gat

3. O umbra se-nchide in mine
O umbra prin mine trecu
E-atata de rau ca e bine
E-atat de mult da ca e nu
Bacovia-si iese din sine
Si rade in a si in u
O umbra in viata ma tine
Si umbra aceea esti tu

(Adrian Paunescu)
Vasile Seicaru - ANTIPRIMAVARA-Din spectacolul de la Deva, 9 octombrie 2007...o piesa tulburatoare si o interpretare de exceptie

Versuri

1. Ce daca vine primavara
Atata iarna e in noi
Ca martie se poate duce
Cu toti cocorii inapoi
In noi e loc numai de iarna
Vom ingheta sub ultim ger
Orbecaind pe copci de gheata
Ca un stingher spre alt stingher

R: Primavara care-ai fost
Nu veni, n-ai nici un rost
Poti sa pleci, suntem reci
Iarna ni-i pe veci

2. Si vin din patriile calde
Cocorii toamnei ce trecu
Si cuiburi au murit la stresini
Si langa mine nu esti tu
Schimbari mai grave decat moartea
Au fost si sunt si vor mai fi
La mine-n suflet este vifor
Si vin nebuni sa faca schi

3. Si ninge pana la prasele
Ninsoarea-mi intra-n trupul tot
E-un dans de oameni de zapada
Ce-mbratisarea n-o mai pot
In noi e iarna pe vecie
Doi fosti nefericiti amanti
Ia-ti inflorirea primavara
Si toti cocorii emigranti

(Adrian Paunescu)
Tudor Gheorghe -Mi-e dor de ea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
NU TE INDRAGOSTI DE DRAGOSTE !
Indragosteste- te de cineva care sa te iubeasca, care sa te astepte, care sa te inteleaga chiar si la nebunie, de cineva care sa te ajute, sa te ghideze, sa fie speranta ta, sa fie totul ptr tine. Indragosteste -te de cineva care sa nu te tradeze, care sa-ti fie fidel, care sa viseze impreuna cu tine, la felul tau de a fii, la spiritul tau. Indragosteste-te de cineva care sa te astepte pana la final, care sa fie exact asa cum nu te-ai asteptat, cum nu ai sperat. Indragosteste-te de cineva care sa sufere alaturi de tine, care sa rada alaturi de tine, care sa te imbratiseze cand ai nevoie. Indragosteste-te de cineva care sa se intoarca la tine dupa o cearta. Indragosteste-te de cineva care te iubeste._ "nu te indragosti de dragoste"._ e atat de usor de spus...
De ce trebuie sa astepti sfarsitul cuiva sa- i spui ca ai tinut la el ?
-->
              Myspace Glitter Text